Pro překlad tohoto blogu do angličtiny klikněte ZDE

Magická zrcadla

9. srpna 2006 v 22:03 | Dark Princess |  Pomůcky
Magické zrcadlo je nástrojem esoterního rozvoje astrálních smyslů, jímž se můžeme přesvědčit o své astrální vnímavosti. Mezi dvěma světy existuje pojítko, spojka, bod rovnováhy, jehož dovede účinně používati jen málo jedinců, kteří je znají. Podáme čtenáři Papusův výklad tří kosmických úrovní: "Každý ústrojný i neústrojný útvar, vnímatelný našimi smysly, je dílem Stvořitele, jenž náleží nejvyšší tvůrčí úrovni. Mezi nejvyšší úrovní a světem hmotným existuje úroveň prostředkující, jejíž úkolem je, aby přijímala dojmy z nejvyšší úrovně a uskutečňovala je ve hmotě. Okultní tradice nazývá tuto prostředkující úroveň oblastí astrální. Ježto každý jev náleží do světa fyzického dění a jeho prvotní příčina do oblasti ideí, oblasti metafyzické, náleží prostředí, umožňující projev, do světa zákonů, neboli světa astrálního. Svět astrální, toť Proteus nekonečných tvarů, prostředník, jenž trpně přijímá určité kladné účinky světových principů, je živí, vyvíjí a organizuje a oživ nechá je působit když se staly doplňkem jeho samého a jeho hojných schopností ve tvorbě a vývoji hmoty. Působením známých fyzikálních sil, tímto druhým oplodněním vznikají viditelné projevy, Jež jsou zároveň slávou i zoufalstvím positivní vědy. Tradice praví: Mezi příčinou a účinkem působí vždy mohutnost zvnláště a bezděčně přizpůsobená dvojí povaze principu, aby bylo dosaženo účelu." (Pozn. překl.: Tato přizpůsobovací mohutnost (síla), toť Fo-Hat (kosmická síla) zasvěcenců severní Indie, Šaktis (negativní fáze síly), žena velikých bohů zasvěcených brahmanských, Adam-Eva genese) Je zde tedy stále měnivá síla přizpůsobovací, jež je samou podstatou astrálna a jež projevuje se pohybem. Je tato síla živoucí? Je astrálno jedinou živou bytostí, aneb ohromným souhrnem živých jedinců? Ano! Neviditelno je bytostí jedinou a zároveň i souhrnem ohromného množství bytostí, jako člověk sestávající z nesčetných buněk je sám buňkou kosmického těla Adama-Kadmona. Ačkoliv nechápeme gigantických podstat těchto okultních individualit, co se nám jeví jako nevědomé prostředí, je ve skutečnosti jedinec s tělem, duší a duchem. Jasnovidost lze vyvíjeti časovou i prostorovou. Časová nám odhaluje budoucnost i minulast. Celé tajemství vývoje jasnovidosti spočívá v rozšíření pole vědomí, aby zasáhlo i do úrovně astrální. Vnímáme předměty v té míře, v jaké jim věnujeme pozornost (pozornost je francouzsky attention - odvozeno z latinského tendere ad, směřovati k něčemu, ducha připojiti k věci).. Proto můžeme říci, že pole vědomí rozšíříme na astrál tehdy, když do astrálu zaměříme svou pozornost spolu s vůlí a touhou. Ve staré Indii se domnívali, že duch a hmota nejsou věci rozdílné, nýbrž že jsou dvěma póly jedné a téže podstaty. Jedním z důsledků této teorie bylo, že dali lidskému hnutí a myšlení hmotný charakter. Sami sebe spasíme tehdy, když rozlišíme sebe jako ducha od hmoty a uvědomíme si svoje vyšší duchovní samobytí. Tím okamžikem rozkládá se hmotná podstata naší individuality a vrací se k prahmotě, tvrdí Kapila. Krmě těla fyzického existuje ještě tělo subtilní, utvořené z jemných prvků, disponující celým ústrojím smyslovým (smysly, intelekt, vědomí). Je oživováno tělem pěíčinným, prvým odrazem Atmana, božského Já, Loga, božské monady. Tělo příčinné je podle nauky theosofické jediným subtilním tělem člověka, jež přetrvává všechny inkarnace, ježto těla mentální, astrální, etherické a fyzické musí se pro každou novou inkarnaci znovu vytvořiti. Příčinným nazývá se proto, poněvadž je sběrnou nádrží, uchovatelem všech zkušeností jež stávají se příčinami utvářejícími osudy nové existence. V astrálním těle člověka existuje sedm silových středisek, čaker, lotosů. Cílem jogínů je probudit tato střediska, neboť se tím získává magická moc. Aby žák pronikl k neviditelnu, jest mu třeba především odvrátit pozornosr od viditelna, naučit se ztratit vědomí koncentrace a stažení vědomí ze smyslů. Magické zrcadlo je právě nástroj umožňující odvracení pozornosti od světa fyzického. Ale nejen to. Jasnovidost se probouzí rychleji, když lze soustředit světlo astrální v jednom ohnisku, jako je tomu u světla obyčejného v zrcadle konkávním. Taková podmínkaje splněna u magických zrcadel. Všude, kde se soustřeďuje světlo fyzické, je i ohnisko éterické, ohnisko výchvěvů tvůrčího prostředí. Spojíme-li oko s astrálnim ohniskem, to po kratší či delší době, což závisí na síle soustředění, probudíme jasnovidost. Zrcadla sférická, výseky koule jsou tedy nejúčinnější. Zrcadla plochá postrádájí hutnosti pohlcovací a mívají barvu saturnovu. Abychom se mohli pohroužit do těch strašných proudů astráluů jest nám třeba dokonale znáti jejich cykly, zákony a kvality. Tato duše, pořadatelka vesmíru, sestává z nesčetných jedinců, atomů. Jest však možno ji dělit na oblasti živlů, elementárů a andělů. Elementárové čí duše zemřelých, bývají často poutány k zemi neukojenou touhou. Překové rádi přicházejí do rodinného kroužku, volají-li je tam potomci. Někteří elementárové, jichženergie životní byla za života obětována výlučně sobeckým záměrům, upadají do prokletých krajů astrálů, kde se tísní upíři, černí mágové, bratři zvrácenosti, zaslíbení mukám zatracení. Tyto individuality byly pro nezralost, duchovní lenost a sobectví vyloučeny z evolučního cyklu, aby se v příští epoše evoluční inkarnovaly v prostředí "mladších bratří" nižšího evolučního cyklu, kdež stávají se vedoucími osobnostmi. Jsou to opozdilci, proppadlí žákové, kteří pro bývalé současníky jsou jaksi ztraceni. Odtud nevhodný název "ztracených duší". Odvraťme oči od těch strašných míst a ponořme je v oblast pozemské životnosti, v oblast živlů. Jsou to duchové živelní, saganové Paracelsovi. Jejich množství přesahuje jakýkoliv výčet. Každá bytost, praví kabbala, každá rostlina, každý kámen je oduševněn. Jsou to projevy tvárné mocnosti, nesčetné armády přírody: Šadaim. Na dně chmurných rybníků a močálů leží smutní šedivci silných očí, na hřebenech vzbouřených vln mužští a ženští tritoni a rozmarné undiny, nebezpečné čarodějky, zázračné útvary vášní, jichž kouzlo vrhá člověka na úskalí zločínu a šílenství. Videc obdivuje vzdušné tvary víl sestupujících v paprscích luny. Nejvyšší kosmičtí elementálové, ohniví poddaní krále Jehuela žijí v jemných sférách ohně. Salamandři jsou hrozní a blízcí andělů. - Tyto třídy bytostí jsou neviditelnými činiteli v přírodě. Někdy živelné bytosti uzavírají s lidmi přátelství a pomáhají jim, častěji však projevují zlomyslnost. Často tito koboldi sugerují médiím různé nesmysly. Jsou velkými mistry v provádění a sugerování smyslových klamů. Indičtí kouzelníci je proto přivolávají, aby jim pomáhali oklamat diváky, kteří se pak domnívají viděti scény, jichž není. Celkem nás elementálové nevidí, jako my nevidíme jich, avšak mohou se stát viditelnými, naleznou-li ve vnějším prostředí dostatek tvárné hmoty, aby se přioděli. Pak vyvolavače ochraňují, nebo trápí. Pronikne-li jasnovidec do lůna obrovských vln zemské spirály, uzří planetární genie, kterak žehnají národům, zatím co ve dvojím uzavřeném proudu sestupují a vystupují duše bez konce na vlnách nebeského ohně. Rozdělení duchů prostě značí různé existenční stavy božské jiskry, vyvinující se na čtyřech astrálních úrovních. Tyto astrální bytosti mají těla, krásná i ošklivá, podle stupně své spirituality, mohou se však zdokonaliti patřením na Boha. Všechny uvedené bytosti mohou člověka posednout, zmocnit se jeho organismu a projevovat se jím. Posedlost vyššími duchy je blahodárná, posedlost nižšími je škodlivá. Magie se zabývá vyvoláváním a ovládáním těchto duchů. Astrologicky sestavením horoskopu lze určiti dosti přesně subjektův temperament a stupeň rozvoje jeho psychických smyslů. Smerodatnými jsou zde vlivy horních planet, Urana a Neptuna. Je-li Neptun mocným, pracují jeho aspekty se sluncem a měsícem silně k rozvoji jasnovidnosti. Důležitá rada: Buďme si vždy vědomi, že naše skutky vytvářejí v neviditelnu jim odpovídající útvary: krásné, byly-li skutky vznešené, ošklivé, byly-li sobecké. Děsivé obrázky, jež zpravidla zříme na počátku pokusů, bývají symbolickými obrazy šerednosti naší vlastní duše. Proto se nejdříve zbavme této šerednosti. Dvacet osm pokynů P.Randolpha těm, kdo pracují v magii magickými zrcadly (dodatek k Sédirově práci) z díla "Tajemství vesmírného magnetismu" od P.Randolpha: "Určité látky mohou být nasyceny výronem či aurou lidskou, jak dosvědčuje homeopatie, mediumita atd. Lze je naplnit aurou až pekelné vášně, zvláště operují-li dvě osoby různého pohlaví, nebo je lze nasytit vznešenou láskou a vyslat duši s jejímž tělem vstoupí ve styk. Při infiltračním pochodu je třeba působit vůlí i nadějí, dechemi konečky prstů na neutrální látky magnetického rázu. Lidským magnetismem lze nasytit především rostliny a kořínky, ocelové piliny, mléčný cukr, chlorid zlata. Je nezbytno, aby byly opatřenyvěcí osoby na níž má být takto působeno. Bez toho celá akce je neužitečná, poněvadž magnetismus by vyprchával. Je pak nutno, aby tento prostředek byl všit do šatů nošených člověkem, na nějž má působit, nikoli však pohlcen či užíván vnitřně. Pomocí magických zrcadel, které drží magnetickou vrstvu, lze působit na osoby vzdálené. Zrcadla nesmí používat jiný než jen majitel, poněvadž hromadné užívání směšuje magnetismus. Jestliže se povrch zrcadla zašpiní nebo zapráší, může být omyt mydlinami, opláchnut lihem. Zrcadlo má být často magnetisováno pravicí po 5 minut, aby zůstalo živé a podrželo moc a sílu. Užívajíce zrcadlo obraťme jeho zadní stranu proti světlu, nikdy však přední. Jinak pozbyde síly. Poloha zrcadla musí být šikmá při zírání, jeho vrchol musí být odvrácen od pozorovatele. Jeho vhodné postavení je takové, abychom na začátku viděli jasnou, rovnou, šedivou, temně vodovou plochu, která zmizí, jakmile magnetismus se shromažďuje. Onen povrch je magnetická rovina zrcadl, na níž se objevují vidiny. Prvé co spatříme jsou mraky. Zdá se, že jsou na zrcadle či v něm, ve skutečnosti jsou na horním povrchu magnetického pole nad zrcadlem. Tato magnetická rovina vzniká z pozorovatelových očí. Bílé mraky jsou příznivé, černé zlověstné, červeň, oranž a karmín znamenají nebezpečí, nehodu, nemoc,ztrátu, zradu, žal. Chceš-li působiti na neznámou či vzdálenou osobu, vyvolej její obraz, svojí vůlí jej zadrž a soustřeď svou mysl na osobu, ať je kdekoliv. Tvá duše ho nalezne někde v prostoru. Pamatuj, že prostory jsou naplněny nesčíslnými bytostmi dobrými i zlými. K dosažení dobrých je nutno, aby tvé srdce jim odpovídalo. Mnohými zoůsoby odpoví, vzýváme-li je zbožně. Je však i mnoho hrozných a zlých bytostí, které na tebe mohou útočit. Zrcadlo by nemělo být nikdy vystaveno přímému slunečnímu světlu, poněvadž jeho magnetická vnímavost se takhle ničí. Ale měsíční světlo mu prospívá. Parabolický oválný tvar drží magnetické fluidum z očí, onu citlivou vrstvu, na níž se zjevují mraky a obrazy. Proto zrcadlu škodí i extrémy horka a mrazu. Cokoliv se zjeví po levici pozorovatele, když zírá do zrcadla, je skutečné, je to obraz skutečné věci. Co se zjeví po pravici je symbolické. Mraky či nejasné stíny stoupající vzhůru jsou kladné odpovědi na otázky, třeba i zcela tiché. Mraky sestupující jsou záporné odpovědi. Mraky či stíny pohybující se směrem k pravici pozorovatele jsou znamením přítomnosti a zájmu duchů. Pohybují-li se k levici pozorovatele, znamená to: pro tentokrát je skončeno - seance je u konce. Svěcení je dynamisace zrcadla. Do theurgických zrcadel se vyrývají kabbalistické značky. Vise jsou mozkovými projekcemi tvarů astrální či jiné úrovně. Mozek totiž promítá, co duše bez zřetele na čas či prostor vnímá, na plochu zrcadla. Vise se tedy odehrávají v duši a nejsou v zrcadle, i když se na jeho ploše vidí. Duše buď sama tvoří tyto vise anebo opravdu vnímá předměty a bytosti nám neviditelné. Magické zrcadlo je tedy pouze pomůckou k usnadnění projekcí duše, a k zcitlivění zraku. Klíčem je koncentrace. Zrcadlo musí být z hmoty domře absorbující magnetismus, musí mít vyhovující ohnisko, aby dobře lámalo astrální paprsky, které se lámou stejně jako světelné. Velmi dobrá jsou konkávní, potažená na konvexní ploše jemnou vrstvou terpentinového roztoku k níž jsou přimíšeny rozmělněný magnetovec - mocné absorbens astrálních fluidů. Křišťálová koule z pravého horského křišťálu je ovšem drahým ideálem okultisty. Magickými zrcadly lze navázat styky s živými i zemřelými, sledovati život astrálních bytostí, uvést se ve spirituální vztah s některým duchovním učitelem či vysokou bytostí bez pomocí media. Mnohdy uplyne mnoho měsíců než se objeví barevné mráčky, prví polové astrálních postřehů. Zrcadlo před užitím dynamisovat - držte nad ním ruce s prsty směřujícími do jeho středu ve vzdálenosti asi 5cm od skleněné plochy po dobu 10 minut. Tak operujte po 7 dní, načež přistupte k pokusům o samotě, v polotemném pokoji. Zrcadlo položte na hedvábnou látku, načež po desetiminutovém soustředění na účel pokusu započněte do zrcadla zírat na skleněnou plochu. Vystříhejte se pasivity, tj. neočekávejte zcela pasivně visí. Naopak pohlížejte do zrcadla asi tak, jako byste chtěli za soumraku rozeznat osoby anebo předměty. Nastoupivší vise budou zpočátku jen reflexemi vašeho nitra - zachovejte klid. Přejete-li si vidět osobu živou či mrtvou, myslete intenzivně na ni a takřke prahněte po jejím zjevení. Nikdy nemyslete současně na dvě či více osob či předmětů, protože tak rušíte svou koncentraci. Chcete-li se spojit s nějakou bytostí vyšší, snažte se povznést se k ní čistým životem, neboť jinak přivábíte bytosti nižší, jež mohou na vás působiti neblahými účinky. Nejvhodnější doba k pokusům je mezi 9 a 12 hodinou noční za kmitání akašasja (tattva). Ukončivše zrcadlo, zabalte jej do hedvábné látky a uschovejte v krabici. Ve višuddhi spočívá mantrika šaktes, kouzelná síla slova. Probuzením tohoto střediska se získává řeč magické moci. Chci zde dodat něco ke "slovní magii". Je pravda, že ve smyslu kabbalistickém je každé písmeno zároveň číslem a tedy každé slovo součtem určitých čísel, avšak tento fakt ještě nestačí, aby se určité slovo stalo magicky účinným. Písmeno, slabika, slovo, věta, mantra, motlitba, zaříkávání jenom tehdy magicky působí, přihlížíme-li netoliko ke kvalitě číselné pronášených slov, nýbrž i ke kvalitě chromatické (barevné) a hudební. A v magii slovní (mantrické) hraje kvalita hudební, neboli intonace (zapění, udání tónu) roli nejdůležitější. Každý tón má svoji barvu a číslo a jako takový utajuje v sobě určitou sílu, jíž uvolniti může kdokoliv, dovede-li jen vhodně vyslovovat a zazpívat tato slova. Souvisí to s indickou teorií o tattvabhjas, jako sedmi formách kosmického éteru. A ježto každé písmeno stává se vyslovením určitým chvěním étheru, je toto chvění psychicky účinné. Pozměňujíce formu kmitání, můžeme pozměnit tvářnost i vnitřní podstatu jakékoliv věci. Proto každé písmeno, tón, barva má určitou sílu, protože je to chvění. Sanskrtská a hebrejská magická slova jsou jenom proto tak mocná, že byla sestavena přísně podle zákona o vnitřní souvislosti písmen s tóny, barvami a čísly. Mimo to magická slova mají vnítřní smysl, který se kryje s výsledným dynamismem jednotlivých písmen. Zcela jinak např. působí na všech úrovních hebrejské tetragramaton, jehož esoterní význam je každému magikovi znám, než umělé rádoby magické slovo. Jižpouhou změnou intonace lze však změnit číselnou hodnotu slov, a tudíž i účinek. Pouhými číselnými operacemi tedy v kabbale mnoho nepořídíme. Kabbalisických formulek lze jen tehdy dobře použíti, známe-li k nim hudební klíč, jinak jsou téměř nepotřebny. Zavádějí k častému odříkávání v něsprávné intonaci a proto spíše škodí. Proto zrazuje Blavatská své žáky od odříkávání nejúčinnějšího mantramu "Aum mani padme hun". Chceme-li např. aby v nás působilo Atma, je nám třeba první slova tohoto mantrasja naladit na notu sol G, na každém m položit přízvuk a v duchu za intenzivní koncentrace na višuddhi intensivně si představovati modř. Chceme-li operovats principem buddhi, použijeme k intonaci noty mi-E a představujeme si žluť. A podobně pracujeme s ostatními principy. Pan Weinfurter popisuje případ, kdy vůdce pro nedokonalou znalost němčiny dovolil jednomu Angličanovi, aby si magickou formulku přeložil do svého jazyka, že tím nepozbyde účinnosti, i když pořad písmen byl zcela zvrácen. Tím se má dokázat neúčinnost výchvěvů jednotlivých písmen, což je naivní. (Toto je kritika Weinfurterova pojetí magie od Grieseho, který přeložil knihu Sédira.) Touto kritikou začal několikaletý spor mezi oběma, který poznamenal celé okultní hnutí za první republiky.
 

11 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Namach Namach | 18. prosince 2008 v 18:05 | Reagovat

se nedivim ze tady neni komentar ale je to dobrej clanek stoji za to si ho precist

2 Ashley Ashley | 31. prosince 2008 v 9:45 | Reagovat

Jo je dobrej...

3 jolankáá jolankáá | 12. srpna 2009 v 18:35 | Reagovat

tyo tk to než přečtu xD snad to bude stat za to

4 kiko kiko | Web | 21. září 2009 v 14:04 | Reagovat

supr :-D  :-P  :D  8-)  :-D  :-)

5 terka terka | E-mail | 16. února 2010 v 19:02 | Reagovat

ahojky já bych se chtěla zeptat jak by slo nejak "zaklít"zrcadlo aby sem se  ho nebála !!!vím že to zní divně ale věřte mi!!! :-(  :-(  :-(

6 star--cats star--cats | 26. dubna 2010 v 13:34 | Reagovat

[5]: nic si z toho nedělej taky se bojim zrcadla :-(  :-x

7 kshnav kshnav | 22. ledna 2011 v 11:04 | Reagovat

jo jasne uš vidim v  tom zrcadle celou evropu :-D  :-D  :-D

8 Pája Pája | E-mail | 2. února 2011 v 17:35 | Reagovat

jako si děláš srandu??[7]:

9 kshnav kshnav | 16. června 2011 v 12:47 | Reagovat

c ne nedělám ale mám za sebou mapu debile

10 GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY | 16. června 2011 v 12:49 | Reagovat

já vím co chceš jávím ale nejde o to kdo co chce.... tuto píseň miluju... LAe zpět k tvému blogu... Já nemám slov... Nádhera,,, atd.... vše co tu vidím miluju

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama